Brother Industries, Ltd. heeft bekend gemaakt dat Brother is geïdentificeerd als ‘leider’ in de ‘IDC MarketScape voor wereldwijde duurzaamheidsprogramma's en -diensten’¹, waarin leveranciers van printapparatuur beoordeeld worden via het IDC MarketScape model.
IDC MarketScape beoordeelde 11 ‘hardcopy’ fabrikanten. Het model is gebaseerd op een uitgebreid kader, waarin belangrijke ontwikkelingen geëvalueerd kunnen worden. In de context van duurzaamheid werd onder meer gekeken naar bedrijfsstrategieën, bedrijfsvoering, producten, bedrijfsmodellen en maatregelen op het gebied van bestuur, risico en naleving van wetgeving. Aangezien het bijdragen aan duurzaamheid een urgente kwestie is, kan het rapport voor bedrijven dienen als richtlijn bij het selecteren van een fabrikant voor printproducten en -diensten.
Volgens IDC MarketScape is Brother: “Een sterke kandidaat voor MKB-ers die op zoek zijn naar printapparaten die voldoen aan het volledige scala van belangrijke duurzaamheidskenmerken. De producten van Brother kunnen klanten helpen hun milieu-impact te verminderen door een brede range aan milieuvriendelijke productkenmerken. Brother zou ook op de shortlist moeten staan wanneer men op zoek is naar een leverancier die investeert in het stimuleren van de eigen duurzaamheid, plus een scherpe focus heeft op activiteiten om de biodiversiteit op aarde in stand te houden.”
In de ‘Environmental Vision 2050’, die is opgesteld in 2018², is het duidelijk dat er vanuit de Brother Group een voortdurende inzet is om belangrijke maatschappelijke problemen op te lossen, zoals klimaatverandering, uitputting van natuurlijke hulpbronnen, milieuvervuiling en vernietiging van ecosystemen. Als bedrijf dat energie en middelen gebruikt om producten te leveren met op biologische gebaseerde items zoals papier, garen en stof, streeft Brother er continu naar om de milieu-impact te verminderen en de duurzaamheid van de bedrijfsvoering te verhogen. De prestaties op het gebied van milieu worden overwogen in elk stadium van de levenscyclus van een product: van ontwerp, ontwikkeling en productie tot klantgebruik en recycling.
Voor de Brother Group zijn ‘vermindering van CO2-uitstoot’, ‘hulpbroncirculariteit’ en ‘behoud van biodiversiteit’ de drie prioriteiten die aangepakt moeten worden. De doelen in ‘Vision 2050’ en het tussentijdse termijndoel van 2030, zijn vastgesteld als mijlpalen om deze prioriteiten te toetsen en zorgen voor bevordering van diverse initiatieven om de gestelde doelen te bereiken. In de duurzaamheidsbeoordeling door IDC werd de Brother Group hoog gewaardeerd voor de inspanningen om de milieu-impact van bedrijfsactiviteiten te minimaliseren. Deze conclusie werd getrokken op basis van de ‘Brother Group Environmental Vision 2050’, het bevorderen van het behoud en herstel van ecosystemen, en diverse activiteiten in samenwerking met klanten en zakelijke partners.
Ichiro Sasaki, Directeur en President van Brother Industries, Ltd. verklaarde het volgende: "We zijn altijd bezig om aan de behoeften van onze klanten te voldoen, waaronder die in de SOHO (Small Office Home Office) en SMB (Small Medium Business) markt, door producten aan te bieden die duurzaamheid met innovatie combineren. Wij geloven dat erkenning in de IDC MarketScape beoordeling getuigt van onze inspanningen om duurzaamheid door onze hele operatie te bevorderen. Hierbij worden wij geleid door onze doelen op het gebied van het milieu zoals geformuleerd in de 'Brother Group Environmental Vision 2050.' Onze initiatieven om CO2-uitstoot te verminderen en middelen te hergebruiken, worden benadrukt in onze materiaalkeuze, zoals de recycling van tonercartridges, het gebruik van gerecyclede materialen in een aantal van onze producten en de versnelde installatie van zonnepanelen bij onze fabrieken. We zijn trots op deze prestaties en zetten ons in om onze milieubewuste inspanningen verder te verbeteren, bij te dragen aan de samenleving en de aarde te beschermen."
Via al deze bedrijfsactiviteiten zal Brother actief blijven werken aan de realisatie van een duurzame samenleving.
Over IDC MarketScape:
Het beoordelingsmodel van IDC MarketScape is ontworpen om een overzicht te bieden van de competitieve fitheid van ICT-leveranciers (informatie- en communicatietechnologie) in een bepaalde markt. De onderzoeksmethodologie maakt gebruik van een rigoureuze scoringsmethode op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria, die resulteert in een enkele grafische illustratie van de positie van elke leverancier binnen een gegeven markt. IDC MarketScape biedt een duidelijk kader waarin de product- en serviceaanbiedingen, capaciteiten en strategieën, en huidige en toekomstige marktsuccesfactoren van IT- en telecommunicatieleveranciers zinvol kunnen worden vergeleken. Het kader biedt inkopers van technologie een 360-graden beoordeling van de sterktes en zwaktes van huidige en toekomstige leveranciers.
Over de Brother Group:
De Brother Group heeft zijn reputatie verdiend als een vooraanstaande aanbieder van producten voor thuiskantoren en bedrijven, evenals industriële oplossingen die de manier waarop we leven en werken veranderen. Brother werd 115 jaar geleden opgericht en heeft nu een wereldwijde verkoop van meer dan 815 miljard yen. Ga naar https://global.brother/en voor meer informatie en het verhaal van Brother.
1: IDC MarketScape Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment, doc #US49892223, december 2023
2: Gedeeltelijk aangepast in 2022